Letecká škola

Letecká škola našeho aeroklubu má dlouholetou tradici a prošlo jí nespočet žáků. Mezi našimi absolventy létají nejenom profesionální piloti, reprezentanti ČR na ultralehkých stojích ale především mnoho zapálených nadšenců, kteří létají jen pro radost. Její činnost je podporovaná Krajem Vysočina.

Pilot ultralehkých letounů Řízené lety VFR Navigační soutěže Vlekař UL

  1. AKHB-pujcovna nebe
  2. AKHB-pujcovna nebe
  3. AKHB-pujcovna nebe

Základní výcvik pilota ULL

Co licencí získám?

Smyslem základního výcviku je připravit žáka k získání kvalifikace Pilot UL. S touto licencí smí pilot létat s letouny do maximální vzletové hmotnosti 600 kg téměř po celé Evropě. Od náletu 50 hodin může pilot vozit další osoby na palubě a může se tedy kamarádům pochlubit svým leteckým uměním.

Jaká je cena výcviku - ULL?

Konečná cena za letovou hodinu je 1.600,- Kč včetně DPH. Cena výcviku do pilotní zkoušky (cca 6 měsíců) se pohybuje okolo 30 – 40 tis. Kč, část ceny si lze odpracovat. Způsob financování je individuální, není nutné platit předem celou částku. Platíte pouze za čas, který prolétáte a nikoliv za čas „od špalků do špalků“. U nás neplatíte přistávací poplatky. Pokud si denně odložíte stranou na létání 90 Kč, za rok máte dost peněz na získání pilotního průkazu.

Jaké jsou obecné podmínky?

Do výcviku se můžete přihlásit, pokud jste dosáhli 15 let v kalendářním roce zahájení praktického výcviku, jste zdravotně způsobilý pro danou kategorii a nebyli jste soudně trestáni za činy, spáchané v letectví. U osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce.

Kdo provádí lékařskou prohlídku a jak je náročná?

Lékařskou prohlídku provádí pověření letečtí lékaři a jejich seznam je k dispozici u nás na letišti. Pokud nemáte žádné zdravotní problémy nebo jste neutrpěl vážný úraz, neměla by být prohlídka velký problém.

Jak probíhá vlastní výcvik?

Výcvik probíhá v několika etapách, které na sebe navazují.

  • První etapa je teoretické školení v rozsahu 48 vyučovacích hodin, kde získáte základní informace o létání.
  • Druhá etapa zahrnuje pozemní přípravy, kdy se již seznámíte s letounem, s letištěm a metodikou výcviku.
  • Ve třetí etapě již následuje vlastní létání, zpočátku pouze s instruktorem, kdy se plní jednotlivé úlohy, od nejjednodušších až po složitější, podle platné osnovy výcviku.
  • Následuje etapa číslo čtyři, kdy se pilotní žák dostává k samostatným letům a vykonání pilotní zkoušky.

Na jakém letadle výcvik probíhá a kolik obnáší letových hodin?

Výcvik probíhá na ULL Pegass a do pilotních zkoušek žák absolvuje 20 – 30 hodin a 70 - 100 startů.

  1. AKHB-pujcovna nebe
  2. AKHB-pujcovna nebe
  3. AKHB-pujcovna nebe

S kým budu létat?

Výcvik provádí zkušení instruktoři s platným průkazem způsobilosti. Instruktoři jsou profesionály v oboru a létání v aeroklubu je pro ně zároveň koníčkem.

  • Ing. Pavel Rensa, konstruktér leteckých motorů, soukromý pilot, nálet: 500 hodin,
  • Ing. Ondřej Paclík, vojenský a obchodní pilot, nálet: 1 500 hodin,
  • Bc. Václav Stejskal, obchodní pilot, nálet: 2 500 hodin,
  • Bc. Martin Formánek, vojenský pilot, nálet: 2 000 hodin,
  • Jaroslav Petrů, policista, nálet: 1 000 hodin.
  • Ing. Martin Jambor, vojenský a soukromý pilot, 2 000 hodin
  • Ing. Ivan Kuželka, radiologický fyzik, obchodní pilot, 3 000 hodin
Co dál po základním výcviku ...

Řízené lety VFR

Máte již pilotní průkaz a nebaví Vás kličkovat mezi řízenými okrsky velkých letišť? Nebaví Vás létat jen „kolem komína“? Chcete si vyzkoušet, jaké je to pohybovat se mezi opravdu velkými letadly? Naučíme Vás, jak se létá z velkých letišť bezpečně a bez ztráty kytičky. Ve výcviku si většinou vyzkoušíme let v MCTR Čáslav a Pardubice, přistání v Brně a v Praze v Letňanech. Naši absolventi úspěšně létají i do zahraničí.

Máte pilotní průkaz a nejste si jistí v navigaci? Naučíme Vás létat přesně a precizně po trati. Nevěříte? Podívejte se na výsledky našich posádek v navigačních soutěžích ppt.laacr.cz. Členové našeho aeroklubu mají klubem hrazené soutěžní lety a mohou se tak soustředit jen na svůj soutěžní výkon. Našim nejmladším pilotům se podařilo získat dotaci na podporu mladých talentů pro reprezentaci ČR.

  1. AKHB-pujcovna nebe
  2. AKHB-pujcovna nebe
  3. AKHB-pujcovna nebe

Vlekař UL

Máte pilotní průkaz a rádi byste vlekali kluzáky? Naučíme Vás bezpečně pomáhat kluzákům dostat se k nebeským výšinám. Vlekání je oblíbená disciplína motorových pilotů, nejen protože let platí pilot kluzáku, ale hlavně pro nepsanou soutěž mezi piloty, kdo udělá nejkratší vlek do dané výšky. Večerní barové debaty mezi piloty- vlekaři bývají dlouhé a jen těžko mají vítěze.

Výcvik pilota kluzáků

Výcvik pilota kluzáků probíhá v součinnosti s Aeroklubem Praha Letňany na našem havlíčkobrodském letišti.

Co licencí získám?

Smyslem základního výcviku je připravit žáka k získání kvalifikace Pilot kluzáků (SPL). S touto licencí smí pilot létat s kluzáky (i s pomocným motorem, nezřídka proudovým) Od náletu 25 hodin může pilot vozit další osoby na palubě a může se tedy kamarádům pochlubit svým leteckým uměním. Let kluzáku je spíše leteckým sportem, uměním využívat příznivé počasí a vytvářet správná rozhodnutí. S kluzákem se při výhodném počasí létá i na vzdálenosti kolem 1000 km. Nevěříte? Podívejte se na stránky celostátní plachtařské soutěže www.cpska.cz.

Jaká je cena výcviku - SPL?

Konečná cena za letovou hodinu je 180,- Kč včetně DPH. Cena výcviku do pilotní zkoušky (cca 6 měsíců) se pohybuje okolo 15 – 30 tisíc Kč a část ceny lze odpracovat. Cena záleží na způsobu startu ve výcviku. Starty na navijáku jsou několikanásobně levnější, avšak časově mnohem náročnější než starty za letounem. Způsob financování je individuální, není nutné platit předem celou částku.

Jaké jsou obecné podmínky?

Do výcviku se můžete přihlásit, pokud jste dosáhli 15 let v kalendářním roce zahájení praktického výcviku, jste zdravotně způsobilý pro danou kategorii a nebyli jste soudně trestáni za činy, spáchané v letectví. U osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce.

Kdo provádí lékařskou prohlídku a jak je náročná?

Lékařskou prohlídku provádí pověření letečtí lékaři a jejich seznam je k dispozici u nás na letišti. Pokud nemáte žádné zdravotní problémy nebo jste neutrpěl vážný úraz, neměla by být prohlídka velký problém.

Jak probíhá vlastní výcvik?

Výcvik probíhá v několika etapách, které na sebe navazují.

  • První etapa je teoretické školení v rozsahu 50 vyučovacích hodin, kde získáte základní informace o létání.
  • Druhá etapa zahrnuje pozemní přípravy, kdy se již seznámíte s kluzákem, vlečným letounem, navijákem, s letištěm a metodikou výcviku.
  • Ve třetí etapě již následuje vlastní létání, zpočátku pouze s instruktorem, kdy se plní jednotlivé úlohy, od nejjednodušších až po složitější, podle platné osnovy výcviku.
  • Následuje etapa číslo čtyři, kdy se pilotní žák dostává k samostatným letům a vykonání pilotní zkoušky.

Na jakém letadle výcvik probíhá a kolik obnáší letových hodin?

Výcvik probíhá na K7 a do pilotních zkoušek žák absolvuje 12-15 hodin a 70 - 100 startů.

S kým budu létat?

Výcvik provádí zkušení instruktoři s platným průkazem způsobilosti. Instruktoři jsou profesionály v oboru a létání v aeroklubu je pro ně zároveň koníčkem.

  • Ing. Pavel Rensa, VLP, konstruktér leteckých motorů, soukromý pilot, nálet: 500 hodin,
  • Ing. Milan Janeček, předseda AK, nálet: 1 000 hodin,
  • Ing. Ivan Kuželka, obchodní pilot, nálet: 3 000 hodin,
  • Jaroslav Petrů, policista, nálet: 900 hodin.
  1. AKHB-pujcovna nebe
  2. AKHB-pujcovna nebe
  3. AKHB-pujcovna nebe